Alla inlägg under september 2013

Av Jeanette - 12 september 2013 12:51

Sitter och väntar på att gräset ska torka lite efter morgondaggen så man kan klippa gräset. Känner mig inte alls sugen och har stor lust att säga åt pojkvännen att han kan klippa sin egna jävla gräsmatta! Men det är väl bara att bita ihop. Får skylla mig själv som sagt att jag tycker det är lite rogivande att gå efter maskin och lunka runt.

Igår var en kompis till Patrik här och hjälpte till att såga ner ett träd. Ska rensa upp lite träd då det så småningom ska bli nåt nytt infiltrerings tjohejsan. (Jag fattar noll och kan inte förklara) Och då var det några träd som stod i vägen. Så jag har några vändor med släpet för att slänga allt ris efter trädet också.

Idag har jag en sån där dag då jag helst skulle vilja gå och gräva ner mig i soffan. Är inte ett dugg sugen på att göra nånting. Har suttit ute på altan och pillat på telefon och inte gjort ett skit känns det som. Men ändå på nåt sätt har jag lyckats få två maskiner tvätt klara och en maskin med disk. Plus packat lite av mina grejer som ska med hem imorgon, då min barn vecka börjar. Ska bli mysigt att få hem barnen igen och gosa lite med dem! :-)

Nä nu dags att sätta fart så gräset blir klippt nångång!

Ha en bra Torsdag!

/Jeanette

Av Jeanette - 11 september 2013 07:29

Jag hittade ett mönster på nätet för ett tag sen och hittade ett mönster till en sjal med döskallar. Var ju bara tvungen att prova. ;-) Så efter mycket om och men och snabba resor ner till stan när garnet tagit slut så blev det så bra!

Längst ner hänger det en lite döskalle som jag hittade på panduro. Blev riktigt nöjd med den själv! Storm trivs i den och vill nu att det ska bli lite kallare ute så jag kan använda den lite mer. ;-)

Men nu har jag tråkigt igen. Vill virka men vet inte vad. Håller på med en till döskallesjal i lila och vitt men nu vill jag hitta på nåt nytt. Funderar lite på att virka frukter och grönsaker och ha i glasburkar i köksfönstret, men jag har inte riktigt bestämt mig ännu. Vi får se vad jag hittar på! Nu är ju hösten på ingång och då börjar min virkperiod så det kommer nog bli många projekt framöver! :-)

/Jeanette

Av Jeanette - 11 september 2013 07:22

Idag är jag pigg som en mört! Gick upp 6.10 och då hade jag legat och lyssnat på Patrik en stund. Brukar inte vakna av att han håller på, utan brukar mer vakna vid åtta och undra vart Patrik tagit vägen. ;-)

Hann pussa på honom innan han åkte till jobbet och sen satt jag och funderade på om jag skulle krypa i säng igen eller inte. Valde att hoppa i bubbelbadet en stund. Så en halvtimme i bubbelbad gjorde kroppen glad!

Så nu blir det kaffe och mys i soffan i min ensamhet en stund innan det är dags att bege sig till syrran. Hon ska köpa ny resårbotten och frågade om jag kunde hjälpa till att köra den gamla till tippen och så hämta den nya. Snäll som man är ställer man gärna upp!

Ha en bra Onsdag alla!

/Jeanette

Av Jeanette - 10 september 2013 10:12

Ja då va det dags igen för en ny blogg. Ska försöka bli lite bättre på att blogga, som jag säger varje gång jag skriver efter ett långt uppehåll!


Snart är det dags att göra sig ordning för att hämta syrran för att skjutsa henne till en arbetsintervju i Mjölby. Men först lite soffhäng, kaffe och min sköna filt.


Ha en bra Tisdag alla!


/Jeanette



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg kommer handla om mina kärlekar, barnen, pojkvännen, lastbilar, virkning och fotografering

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards