Alla inlägg under december 2013

Av Jeanette - 5 december 2013 06:20

Har krupit upp i soffan med nyheterna på tv:n, tänt ljus på bordet, kaffet i handen och mysfilten över benen. Sitter här i min ensamhet och bara njuter.

Jag älskar att få en stund ensam så här på morgonen och kan sätta mig ner och bara vara. Balsam för själen helt enkelt! :-)

Idag ska jag hämta min syster och hennes katt och skjutsa hem dem till mig. Dem ska bo hos mig några dagar medan målarna fixar hennes lägenhet. 4 pers och en katt i en trea kan bli trångt, men mysigt! Men hon och kissen får en natt för sig själva innan jag och barnen kommer hem igen.

Ute blåser det för fullt och i natt vaknade vi av att något brakade till. Lite svårt att se i mörkret vad det var som lät men hoppas starkt på att det va något på en av byggarbetsplatserna runt om vårat hus. Har ett hus bakom oss som ska byggas ut och renoveras och sen två hus på sidan om oss som ska byggas upp nytt. Får se sen när solen vaknat hur det ser ut.

Imorgon som sagt är det dags att hämta hem mina älsklingar igen. I helgen har vi inget bestämt utan den tar vi som den kommer.

Nu ska jag fortsätta mysa i min ensamhet!

Ha en bra men blåsig Torsdag!

/jeanette

Av Jeanette - 3 december 2013 18:05

Dem sista månaderna har jag känt ett stort lugn i min kropp. Jag är precis där jag vill i mitt liv just nu. Förutom att jag är arbetslös, men som människa är jag precis där jag vill. Har hittat mig själv och vad jag vill.

Varannan vecka är jag ensam med mina två underbara pojkar som är helt underbara. Och jag får vara mamma och bara bry mig om dem och vårat liv. Jag får vara barnslig och leka med barnen hur mycket jag vill.

Dem andra veckorna får jag vara Jeanette som vuxen människa och får tillbringa dem veckorna med min underbara pojkvän. Jag älskar honom mer än jag nånsin har älskat någon och jag känner mig otroligt trygg i hans famn. Jag kan vara precis den jag är med honom.

Så jag har en underbar familj som exakt ger mig det jag vill ha i mitt liv. En massa kärlek och trygghet.

Idag har jag gått omkring sen klockan 5.30 med ett stort leende på läpparna just för att pojkvännen väckte mig och hade fixat kaffe åt mig. Igår gick jag omkring med ett stort leende för att han sa hej pussgurka när jag ringde.

Förra veckan gick jag omkring hela veckan på små rosa moln för alla pussar och kramar jag fick av barnen. För att min stora son är så otroligt omtänksam mot sin lillebror. Och få se dem där kramarna lillebror ska ha varje morgon när storebror går till skolan. Dem är otroligt viktiga! Jag älskar att se den stora syskonkärleken mina barn delar.

I mitt hjärta har jag så mycket kärlek till dessa tre. Jag skulle inte klara mig utan nån av dem.

Jag känner ett stort lugn i min kropp och känner mig så otroligt nöjd med min familj.

Jag har en del saker på gång i mitt liv som kan bli jobbigt och svårt, men jag har tre underbara pojkar i mitt liv som kommer stötta mig på tre helt olika sätt men ändå precis som jag behöver.

Hoppas även ni som läser detta känner det lugnet i kroppen oavsett hur era liv ser ut. För den här känslan är underbar!

/jeanette

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg kommer handla om mina kärlekar, barnen, pojkvännen, lastbilar, virkning och fotografering

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013
>>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards