Alla inlägg den 28 september 2013

Av Jeanette - 28 september 2013 10:23

I torsdag hände inget... Sen inget... Sen ALLT på en gång!

Först i onsdags så ringde en kille som hade fått mitt nummer från arbetsförmedlingen som frågade om jag ville ha ett vikariat på 3 månader. Med start på MÅNDAG! Snabba bud. ;-) Så jag pratade lite med honom och så skulle chefen ringa mig på torsdag.

Sen i torsdags morse satt jag och väntade på att en lastbil med brunn och grejer skulle komma. Hade ingen aning om när utan allt mellan 8 och 16 typ. Så jag satt hemma och virkade och väntade. Runt ett tiden kom dem äntligen och jag gick ut för att kolla så allt kom på plats. Medan vi stod där ringde Chefen (typiskt) men jag frågade om det va okej att jag ringde upp honom lite senare. Och det va helt okej.

Så när lastbilen lastat av allt och åkt iväg ringde jag chefen och pratade en del med honom. Frågade om det va okej att jag åkte med på fredagen så jag fick lite hum om vad som skulle göras och det va helt okej för honom.

Sen när vi pratat klart va det bara att ställa sig och skruva ner ett bord för en kille skulle komma och hämta det. Hann precis klart så knackade det på dörren och där stod han. ;-)

När han hade åkt iväg så satte jag mig i soffan så fick jag ett sms av en kompis som va kaffesugen. Så det va bara att hoppa upp och sätta på kaffet. När kompisen kom blev det lite skit snack och sen kom det några som skulle hämta Patriks gamla säng. Så då blev det att hjälpa till och bära ut den. Mitt i allt kom Patrik hem så då blev det skit snack med honom en stund och med kompisen. Lite senare åkte kompisen hem och Patrik och jag började med maten och vips va klockan 21!

Så torsdagen började väldigt lugnt men slutade med nästan kaos. ;-) Måste verkligen allt hända på en och samma gång!?

I fredags va det då dags att packa ihop alla mina saker i bilen och bege sig till jobbet. Kände direkt att det kan bli lite halv snurrigt på måndag. ;-) Men det är väl bara att ta en sak i taget!

Efter jobbet va det dags att åka till dagis och hämta hem lilla sonen och sen hem och vänta på att stora sonen ville komma hem.

Blev mys i soffan och tidigt i säng för vi va trötta alla tre.

Idag har det varit en lugn morgon. Senare kommer min kusins dotter hit och ska sova över till imorgon. Och imorgon ska mina sötnosar på bio med deras moster. :-)

Möttes av en utomjording i köket förut.

Blev faktiskt lite rädd. Speciellt när utomjordingen började flytta på saker i mitt kök. ;-)

Nu dags att gå på bestick jakt!

Ha en bra Lördag!

/Jeanette

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg kommer handla om mina kärlekar, barnen, pojkvännen, lastbilar, virkning och fotografering

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards