Alla inlägg den 23 september 2013

Av Jeanette - 23 september 2013 13:02

Igår åkte vi in till Tornby för att titta på mattor och köpa lite smått och gott. Handlade 6st papplådor för 5:- st på Ikea. Dö fula men med lite omslagspapper så kan dem nog bli lite finare! Perfekt till allt garn och snart kommer det blir mer garn! Jag som hade garnshopping förbud! Men igår fick jag ett bud som jag faktiskt inte kunde säga nej till. En vän till Patrik förlorade sin fru till cancer för några månader sen. Och hennes största passion i livet var att handarbeta. Så nu sitter mannen i deras hem med minst 10 lådor med garn i som han vill sälja och pengarna ska gå till Cancerfonden. Så jag bestämde mig för att köpa allt för en rimlig summa som vi kom överens om. Det tycker i alla fall jag va ett rimligt skäl till att bryta mitt shoppingförbud!

Och lite senare igår fick vi lite påhälsning!

Av två stycken underbart fina älgar! Vi stod länge och glodde på varandra. Men dem är så stora och fina! Sista bilden är tagen på tomten bredvid Patriks så dem var riktigt nära. Är mysigt att vara på landet! Detta möter man aldrig i stan så som jag bor! :-)

Igår var det även ett bra tillfälle till att använda min fina halsduk. Är riktigt nöjd med den! Va riktigt kallt och ruskigt väder ute igår. Känns att hösten verkligen är här nu. Men jag älskar det! Jag tycker faktiskt hösten är den bästa och mysigaste årstiden.

Idag är det en hemma dag för mig. Både tvätt och diskmaskinen får jobba idag och jag låter min rumpa får vila en stund i soffan. Kanske blir en sväng om med gräsklipparen om en stund.

Nu blir det i alla fall lite virkning och tv mys!

Ha en bra Måndag!

/Jeanette

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Denna blogg kommer handla om mina kärlekar, barnen, pojkvännen, lastbilar, virkning och fotografering

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards