Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Idag är det gräsklippning på schemat!

Av Jeanette - 12 september 2013 12:51

Sitter och väntar på att gräset ska torka lite efter morgondaggen så man kan klippa gräset. Känner mig inte alls sugen och har stor lust att säga åt pojkvännen att han kan klippa sin egna jävla gräsmatta! Men det är väl bara att bita ihop. Får skylla mig själv som sagt att jag tycker det är lite rogivande att gå efter maskin och lunka runt.

Igår var en kompis till Patrik här och hjälpte till att såga ner ett träd. Ska rensa upp lite träd då det så småningom ska bli nåt nytt infiltrerings tjohejsan. (Jag fattar noll och kan inte förklara) Och då var det några träd som stod i vägen. Så jag har några vändor med släpet för att slänga allt ris efter trädet också.

Idag har jag en sån där dag då jag helst skulle vilja gå och gräva ner mig i soffan. Är inte ett dugg sugen på att göra nånting. Har suttit ute på altan och pillat på telefon och inte gjort ett skit känns det som. Men ändå på nåt sätt har jag lyckats få två maskiner tvätt klara och en maskin med disk. Plus packat lite av mina grejer som ska med hem imorgon, då min barn vecka börjar. Ska bli mysigt att få hem barnen igen och gosa lite med dem! :-)

Nä nu dags att sätta fart så gräset blir klippt nångång!

Ha en bra Torsdag!

/Jeanette

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Jeanette - 5 december 2013 06:20


Har krupit upp i soffan med nyheterna på tv:n, tänt ljus på bordet, kaffet i handen och mysfilten över benen. Sitter här i min ensamhet och bara njuter. Jag älskar att få en stund ensam så här på morgonen och kan sätta mig ner och bara vara. Bal...

Av Jeanette - 3 december 2013 18:05

Dem sista månaderna har jag känt ett stort lugn i min kropp. Jag är precis där jag vill i mitt liv just nu. Förutom att jag är arbetslös, men som människa är jag precis där jag vill. Har hittat mig själv och vad jag vill. Varannan vecka är jag en...

Av Jeanette - 27 november 2013 15:30

Jag började adventspyssla redan igår. Det är helt okej tycker jag! Adventsljusstakarna kom upp och lite annat smått och gått. Har även idag bakat lussekatter som vart riktigt smaskiga! (Va ju tvungen att provsmaka) Gjorde vanliga bullform på de...

Av Jeanette - 23 november 2013 10:11

Vaknade klockan sju och va super pigg! Mina två sötnosar sov gott fortfarande. Halv åtta skrek min kropp efter att få röra på sig så det va bara att kravla sig upp och fixa kaffet. Strax efter kom en nyvaken Pontus som ville titta på Bolibompa. Han ...

Av Jeanette - 19 november 2013 06:59


Jag älskar faktiskt att vakna tidigt under höst/vintertid när det är mörkt på morgonen! Är så mysigt att kunna tända ljus och krypa upp i soffan med endast ljus ifrån tv:n och tända ljus. Vaknade för en timme sen och hann pussa på karln innan han...

Presentation


Denna blogg kommer handla om mina kärlekar, barnen, pojkvännen, lastbilar, virkning och fotografering

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards