Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Klockan är inte ens 12.00!!

Av Jeanette - 20 september 2013 12:07

Och här har jag hunnit massor!

Först så skickade jag iväg stora sonen till skolan.

Sen blev det att diska och låta tvättmaskinen jobba samtidigt som jag inte lämnade kaffemuggen mer än som längst en halv meter ifrån mig. ;-)

Blev att packa lite tills senare då jag sticker hem till Patrik en vecka, innan det va dags att klä på Pontus för en cykeltur till dagis.

Tog ett tag innan jag hittade honom...

Han hade gömt sig under...

Bordet. Busungen!

Så på med alla kläder och iväg till dagis. På vägen hem smet jag in i affären och köpte hårfärg till min fina utväxt.

Sen hem och i med färg i håret. Sen diska (ja igen), hänga tvätt och sms:a med syrran innan det va dags att skölja ur färgen.

Sen blev det en snabbis ner till stan för att köpa garn. Min favorit garnbutik hade inte det jag ville ha så jag smet bakom hörnet och in i nästa garnbutik. Hittade det jag ville ha och lite till. ;-)

Men nu är det garnshopping förbud här hemma! Har tusen projekt och garn till hälften av dem så jag ska nog göra klart det jag har garn till först innan jag handlar mer.

Så nu sitter jag hemma igen och andas. Försöker varva ner lite och ska vila ryggen en stund så jag orkar med nästa projekt som börjar om några timmar. Ner till Ikea och handla nya möbler till pojkvännens sovrum!

Så ha en fortsatt trevlig Fredag alla!

/Jeanette

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 5 december 2013 06:20


Har krupit upp i soffan med nyheterna på tv:n, tänt ljus på bordet, kaffet i handen och mysfilten över benen. Sitter här i min ensamhet och bara njuter. Jag älskar att få en stund ensam så här på morgonen och kan sätta mig ner och bara vara. Bal...

Av Jeanette - 3 december 2013 18:05

Dem sista månaderna har jag känt ett stort lugn i min kropp. Jag är precis där jag vill i mitt liv just nu. Förutom att jag är arbetslös, men som människa är jag precis där jag vill. Har hittat mig själv och vad jag vill. Varannan vecka är jag en...

Av Jeanette - 27 november 2013 15:30

Jag började adventspyssla redan igår. Det är helt okej tycker jag! Adventsljusstakarna kom upp och lite annat smått och gått. Har även idag bakat lussekatter som vart riktigt smaskiga! (Va ju tvungen att provsmaka) Gjorde vanliga bullform på de...

Av Jeanette - 23 november 2013 10:11

Vaknade klockan sju och va super pigg! Mina två sötnosar sov gott fortfarande. Halv åtta skrek min kropp efter att få röra på sig så det va bara att kravla sig upp och fixa kaffet. Strax efter kom en nyvaken Pontus som ville titta på Bolibompa. Han ...

Av Jeanette - 19 november 2013 06:59


Jag älskar faktiskt att vakna tidigt under höst/vintertid när det är mörkt på morgonen! Är så mysigt att kunna tända ljus och krypa upp i soffan med endast ljus ifrån tv:n och tända ljus. Vaknade för en timme sen och hann pussa på karln innan han...

Presentation


Denna blogg kommer handla om mina kärlekar, barnen, pojkvännen, lastbilar, virkning och fotografering

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards