Direktlänk till inlägg 12 november 2013

Hur hann jag med allt idag!?

Av Jeanette - 12 november 2013 20:14

Eller rättare sagt... Hur orkade jag!?

Imorse var jag mer som en zombie än som en människa. Trött som fasen och inte ens kaffet hjälpte.

Men efter några timmar bestämde jag mig för att jag inte kan sitta och sova hela dagen så jag bestämde mig för att barnen skulle få byta rum.

Satte igång och diskade medan jag funderade över möbleringen.

Sen satte jag fart! Ut med alla saker från Pontus rum och ut i hallen och köket. Gick jätte bra tills jag upptäckte att hans säng var jag tvungen att skruva ner ramen på för att få ut den ur rummet. Och jag äger ingen ringnyckel som man behöver... SUCK!! Så satte mig och sura ett tag tills jag bestämde mig för att barnen får fortfarande byta rum och även byta sängar. Så Pontus säng fick stå kvar. In i Simons rum och bära in allt i det nya rummet. Och så in med Pontus alla saker i hans nya rum. Hade tröttnat för länge sen när jag kom till slutet och hade stor lust att lämna kvar alla saker i hallen och i vardagsrummet. Men skam den som ger sig! Så Pontus rum vart super bra efter mycket om och men!

Han är super nöjd i alla fall! :-)

Simon ville själv fixa ordning i hans rum och det är i stort sett färdigt men han har inte riktigt bestämt sig än om han trivs med möbleringen.

Sen vart det dags för mat. Idag blev det egen gjord köttsoppa. Mums! Och sen glass till efterrätt. ;-)

Efter maten fick Pontus sina födelsedags presenter. Lite tidigt eftersom han inte fyller förrän på lördag, men då är han hos sin far. Och jag kände att det är bättre att han får dem nu så han hinner leka med dem lite. Men har en till liten överraskning åt honom till fredag morgon. ;-)

Så denna dagen försvann den med. Är super trött och sitter nu och funderar på hur jag verkligen orkade med allt!? Men det gick ju bra tydligen. ;-)

Nu ska jag försöka få Pontus i säng och sen krypa upp i soffan och virka lite.

Ha en bra kväll alla!

/Jeanette

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jeanette - 5 december 2013 06:20


Har krupit upp i soffan med nyheterna på tv:n, tänt ljus på bordet, kaffet i handen och mysfilten över benen. Sitter här i min ensamhet och bara njuter. Jag älskar att få en stund ensam så här på morgonen och kan sätta mig ner och bara vara. Bal...

Av Jeanette - 3 december 2013 18:05

Dem sista månaderna har jag känt ett stort lugn i min kropp. Jag är precis där jag vill i mitt liv just nu. Förutom att jag är arbetslös, men som människa är jag precis där jag vill. Har hittat mig själv och vad jag vill. Varannan vecka är jag en...

Av Jeanette - 27 november 2013 15:30

Jag började adventspyssla redan igår. Det är helt okej tycker jag! Adventsljusstakarna kom upp och lite annat smått och gått. Har även idag bakat lussekatter som vart riktigt smaskiga! (Va ju tvungen att provsmaka) Gjorde vanliga bullform på de...

Av Jeanette - 23 november 2013 10:11

Vaknade klockan sju och va super pigg! Mina två sötnosar sov gott fortfarande. Halv åtta skrek min kropp efter att få röra på sig så det va bara att kravla sig upp och fixa kaffet. Strax efter kom en nyvaken Pontus som ville titta på Bolibompa. Han ...

Av Jeanette - 19 november 2013 06:59


Jag älskar faktiskt att vakna tidigt under höst/vintertid när det är mörkt på morgonen! Är så mysigt att kunna tända ljus och krypa upp i soffan med endast ljus ifrån tv:n och tända ljus. Vaknade för en timme sen och hann pussa på karln innan han...

Presentation


Denna blogg kommer handla om mina kärlekar, barnen, pojkvännen, lastbilar, virkning och fotografering

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards