Alla inlägg den 23 november 2013

Av Jeanette - 23 november 2013 10:11

Vaknade klockan sju och va super pigg! Mina två sötnosar sov gott fortfarande. Halv åtta skrek min kropp efter att få röra på sig så det va bara att kravla sig upp och fixa kaffet. Strax efter kom en nyvaken Pontus som ville titta på Bolibompa. Han kröp ner i soffan medan jag fixade frukost åt honom.

Sen satte jag fart här hemma. Lät en maskin tvätt jobba, hängt tvätten, diskat, pysslat i klädkammaren, bäddat Pontus säng, tittat på Pettson och Findus (älskar Pettson och Findus!) och sitter nu med färg i håret och väntar på att få duscha.

Skulle så gärna vilja sätta igång och dammsuga också men det får vänta en stund till tills Simon får för sig att vakna. Han är som en tonåring och skulle kunna sova hela dan.

Min far och hans fru kommer idag med en försenad födelsedagspresent till Pontus som fyllde år för en vecka sen. Han kommer bli SÅ glad för sin present!

Senare idag blir det lugnt här hemma och imorgon ska vi till Hovden med halva tjocka släkten och grilla korv och mysa!

Nä om man skulle ta och plocka fram dammsugaren i alla fall. Vågar man det eller kommer helvetet bryta loss då?

Väntar nog hellre så jag är på den säkra sidan. ;-)

Ha en bra lördag alla!

/jeanette

Presentation


Denna blogg kommer handla om mina kärlekar, barnen, pojkvännen, lastbilar, virkning och fotografering

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards